Medlemsbrev 2/2021

15.11.2021

Årets sista evenemang innan julpausen

Hösten framskrider med rask fart mot jul och det är tid att vända blickarna mot årets sista evenemang. Vi hoppas att coronaläget nästa år i Österbotten är så pass lugnt att vi får möjlighet att ordna tillfällen åtminstone delvis på samma sätt som före pandemin.

Förenat vår- och höstmöte i Kuortane

Det var meningen att hålla föreningens vårmöte i augusti på en restaurang i Vasa. På grund av att personalen blivit coronaexponerad, måste mötet inhiberas. Nu ordnas förenat vår- och höstmöte i Kuortane idrottsinstitut lördagen den 27.11. Plats: hotellbyggnaden i glas uppe på backen bredvid simhallen, adress Opistotie 1, Kuortane.

Vi inleder dagen med buffébord kl 11. Vi samlas i huvudbyggnadens dvs idrottshotellets aula och går tillsammans till maten. Vi inleder vår- och höstmötet ca 12.30. Efter mötena får vi ännu lyssna på en föreläsning om Välmående med rätt sorts diet.

Dagen har ingen självrisk. Anmälning och uppgifter om specialdiet och allergier till Arja senast fre 19.11.

Påminnelse om medlemsavgiften

Faktura på årets medlemsavgift skickades till alla medlemmar i maj. Med detta brev medföljer ett kravbrev åt personer, vilkas medlemsavgift ännu är obetald.

Ifall du nu fick en faktura men redan betalat den är denna faktura obefogad. Vi ber om ursäkt om vi dubbelfakturerat! Om man använder referensnumret som finns på fakturan, har vi lättare att följa vem som har betalat. I annat fall drunknar betalningsuppgifterna med de övriga kontohändelserna. Om det är något oklart angående faktureringen, skall du kontakta ordförande Arja.

Vi måste tyvärr i mitten av december stryka de medlemmar vilka inte har betalat. Föreningen är skyldig att betala till Muskelhandikappförbundet en viss summa för varje medlem, därför är det viktigt för föreningens funktion att alla betalar.

Vi blickar framåt

Nästa år planerar vi klubbverksamhet i Seinäjoki och Vasa. Förutom de sedvanliga kamratträffarna, försöker vi få föreläsare kring olika teman. I Seinäjoki har klubben samlats en gång och då var tema konst- och kulturcentret Kalevan Navetta och dess historia. Om du har något speciellt tema du vill höra om, kan du ge en vink åt någon styrelsemedlem. Kontaktuppgifter medföljer detta brev.

Muskelhandikappdagarna ordnas nästa år i Villmanstrand 9-10:e april 2022. På mötet i Kuortane väljs deltagarna till Muskelhandikappförbundets förbundsmöte, som ordnas som en del av muskelhandikappdagarna. Föreningen sponsrar deltagarna med en viss summa, så det är enkelt att deltaga.

FÖRENINGENS KONTAKTUPPGIFTER

Ordförande Arja Jylhä-Ketola, 040 579 4165, arja.jylha-ketola(a)wippies.com

Sekreterare och informatör Elina Levijoki, 040 517 7243, elinalevijoki(a)gmail.com

• Carita Ahlvik-Fors, Jakobstadsnejdens muskelhandikappgrupp, 050 535 5428, carita.ahlvik(a)gmail.com