Järjestösuunnittelija

Järjestösuunnittelija palveluksessasi

Tervehdys,

Olen Marjo Luomanen ja toimin järjestösuunnittelijana Keski-Suomen, Pirkanmaan ja Pohjanmaan maakuntien alueilla, joilla toimii kolme paikallisyhdistystä. Oma toimipisteeni sijaitsee Vaasassa.

Olen ollut Lihastautiliiton palveluksessa pian 20 vuotta. Olen liiton esteettömyysvastaava eli minulta voi kysyä esteettömyyteen liittyviä asioita. Olen myös Lihastautiliiton järjestöyhteyshenkilö valtakunnallisessa kokemustoimintaverkostossa ja vastaan samalla liiton kokemustoiminnasta.

Järjestösuunnittelijan työhöni kuuluu olennaisesti paikallisyhdistysten tukeminen, neuvonta ja ohjaus sekä tiedonjakaminen liiton toiminnasta ja palveluista. Myös alueellinen vaikuttamistyö ja yhteistyö eri viranomaisten ja ammattihenkilöiden kanssa kuuluu kiinteästi työnkuvaani.

Olen myös tukenasi silloin, kun tarvitset apua oikeudenvalvonnallisiin asioihin (esim. henkilökohtainen avustaja, asunnon muutostyöt, pysäköintiluvan hankkiminen, palvelusuunnitelman epäselvyydet tms.). Minulta saa kysyä ensitietoa etuuksiin liittyvissä asioissa ja tarvittaessa ohjaan ja autan sinua olemaan yhteydessä liiton valtakunnalliseen sosiaaliturvaneuvojaan.

Järjestän alueella säännöllisesti erilaisia asiantuntija- ja teemailtoja, joiden tavoitteena on tietoa jakamalla auttaa ja tukea lihassairautta sairastavia ja heidän läheisiään. Tapahtumissa on mahdollisuus myös vaihtaa ajatuksia ja käydä vertaiskeskusteluita. Tällaiset tapaamiset ovat tärkeitä ja yhteydenottokynnys avun tarpeessa madaltuu, kun toiminta ja kasvot tulevat tutuiksi puolin ja toisin.

Alueeni tapahtumat löytyvät Lihastautiliiton nettisivuilta osoitteesta www.lihastautiliitto.fi. Lisäksi tiedotan tapahtumista etukäteen puolivuosittain ja pitkin vuotta tarpeen vaatiessa myös muulla tavoin. Liitto lähettää säännöllisesti myös yleisiä jäsentiedotteita liiton tapahtumista ja kuulumisista sekä valtakunnallisesti että paikallisesti painottuen.

Sekä liiton valtakunnallinen, että paikallistoiminta on suunnattu teitä varten – otan mielelläni vastaan palautetta ja ehdotuksia teidän tarpeistanne. Kysy minulta myös muista liiton palveluista, autan mielelläni.

Pidetään yhteyttä ja nähdään!

Järjestösuunnittelija Marjo Luomanen

Osoite: Korsholmanpuistikko 44, 2. krs,  65100  VAASA