Medlemsbrev 1/2022

15.3.2022

Vårmöte i Pedersöre

Föreningens stadgeenliga vårmöte ordnas lördagen 26.3 på hotell Polaris (Hotellgränd 3, 68870 Edsevö, Pedersöre). Vi börjar med lunch kl 11.30. Vårmötet börjar ca kl 13 och man kan delta även på distans.

Efter mötet lyssnar vi på en musikföreställning och tävlar i en lekfull frågesport. Anmälningar och uppgifter om allergier och specialdiet åt Arja senast söndagen den 20.3.

Kamratträff i Vasa

I Vasa ordnas en kamratträff för personer med muskelsjukdomar och deras anhöriga lördagen den 23.4 kl 13–15. Programmet blir mera detaljerat närmare evenemanget. Möjligtvis kommer en psykolog och berättar om hur man skall orka med vardagen mitt i en kris.

Närmare information om programmet uppdateras på föreningens webbsidor. Anmälning senast tisdag den 19.4 till Elina.

Sommardagar i Uleåborg – intresserar samåkning?

Muskelhandikappförbundet ordnar under sommaren tre olika sommardagar i olika delar av Finland. Föreningen har planerat ordna en samåkning till sommardagarna i Uleåborg från Seinäjoki och Vasa. Resan börjar på fredagen 17.6 på dagen och tillbaka kommer vi lördagen 18.6 på kvällen. Övernattning är på Sokos Hotell Arina.

På fredagskvällen äter vi en gemensam middag och på lördagen besöker vi på stadsparken Hupisaari. Dessutom har man möjlighet att besöka till exempel Tietomaa. Det kommer mera detaljer om programmet i följande brev. Ta kontakt med Arja om du är intresserad av samåkningen som föreningen ordnar och betalar.

Evenemang som ordnas av Muskelhandikappförbundet

Expertträff i Seinäjoki

Muskelhandikappförbundets expert Kati Kekkonen kommer och visar upp sig tisdag 10.5 kl 16–18 i Seinäjoki Järjestötalo (fd. Omena-hotellet, Kalevankatu 2). Kom och diskutera allmänt om livet med muskelsjukdom. Träffen är gratis och innehåller servering. Anmäl senast måndag 2.5 till Marjo.

MG-träff i Kauhava

Varmt välkommen personer med myastenia gravis samt anhöriga för att träffa andra i samma livssituation och få kamratstöd lördagen 11.6 kl 13–15 på Härmä Spa (Vasavägen 22, Ylihärmä, Kauhava).

Med på träffen är Riitta Jokela som är den lokala MG-föreningens ansvariga samt Muskelhandikappförbundets organisationsplanerare Marjo Luomanen. Mötet innehåller kaffebjudning. Meddela senast 2.6 till Marjo.

FÖRENINGENS KONTAKTUPPGIFTER

Ordförande Arja Jylhä-Ketola, 040 579 4165, arja.jylha-ketola(a)wippies.com

Sekreterare och informatör Elina Levijoki, 040 517 7243, elinalevijoki(a)gmail.com

• Carita Ahlvik-Fors, Jakobstadsnejdens muskelhandikappgrupp, 050 535 5428, carita.ahlvik(a)gmail.com