Jäsenkirje 1/2022

2.3.2022

Kevätkokous Pedersöressä

Yhdistyksen sääntömääräinen kevätkokous järjestetään la 26.3. hotelli Polariksessa (Hotellikuja 3, 68870 Edsevö, Pedersöre).

Aloitamme ruokailulla klo 11.30. Kevätkokous pidetään noin klo 13 alkaen, ja siihen on mahdollista osallistua myös etäyhteydellä. Kokouksen jälkeen kuullaan musiikkiesitys ja kilpaillaan leikkimielisesti tietovisassa. Ilmoittautumiset ja tiedot allergioista ja ruokavaliorajoituksista Arjalle su 20.3. mennessä.

Vertaistapaaminen Vaasassa

Vaasassa järjestetään vertaistapaaminen lihastautia sairastaville ja läheisille la 23.4. klo 13–15.

Ohjelma tarkentuu vielä lähempänä tapahtumaa, mutta mahdollisesti psykologi tulee kertomaan arjessa jaksamisesta kriisin keskellä. Lisätietoa ohjelmasta päivitetään yhdistyksen nettisivuille. Ilmoittautumiset ti 19.4. mennessä Elinalle.

Kesäpäivät Oulussa – kiinnostaisiko yhteiskuljetus?

Lihastautiliitto järjestää kesän aikana kolme kaikille avointa kesäpäivää eri puolilla Suomea. Yhdistyksemme on suunnitellut järjestävänsä yhteiskuljetuksen Oulussa järjestettäviin kesäpäiviin Seinäjoelta ja Vaasasta.

Matkaan lähdetään perjantaina 17.6. päivällä ja takaisin tullaan lauantaina 18.6. illalla. Majoittuminen on Sokos-hotelli Arinassa.

Perjantaina illalla on yhteinen ruokailu, ja lauantaina vieraillaan kaupunginpuisto Hupisaaressa. Lisäksi on mahdollisuus käydä esim. Tietomaassa. Ohjelmasta on tarkempaa tietoa seuraavassa kirjeessä, mutta ole yhteydessä Arjaan, jos olisit kiinnostunut yhdistyksen järjestämästä ja kustantamasta yhteiskuljetuksesta.

Lihastautiliiton järjestämät tapahtumat

ALS- ja motoneuronitautia sairastavien vertaistapaaminen

Lämpimästi tervetuloa ALS- ja motoneuronitautia sairastavat sekä läheiset tapaamaan muita samassa elämäntilanteessa olevia ja saamaan vertaistukea to 10.3. klo 16–18 ravintola Talriikkiin (Sokos Hotelli Lakeus), Torikatu 3, Seinäjoki.

Mukana tapaamisessa ovat yhdistyksemme puheenjohtaja Arja Jylhä-Ketola ja Lihastautiliiton järjestösuunnittelija Marjo Luomanen. Tilaisuudessa on kahvitarjoilu. Ilmoittautumiset su 6.3. mennessä Marjolle tai Arjalle.

Asiantuntijatilaisuus Seinäjoella

Lihastautiliiton asiantuntija Kati Kekkonen tulee esittäytymään ti 10.5. klo 16–18 Seinäjoen Järjestötalolle (ent. Omena-hotelli, Kalevankatu 2). Tule juttelemaan yleisesti elämästä lihastaudin kanssa. Tilaisuus on maksuton ja sisältää tarjoilua. Ilmoittaudu ma 2.5. mennessä Marjolle.

MG-tapaaminen Kauhavalla

Lämpimästi tervetuloa myastenia gravista sairastavat sekä läheiset tapaamaan muita samassa elämäntilanteessa olevia ja saamaan vertaistukea la 11.6. klo 13–15 Härmän Kylpylään (Vaasantie 22, Ylihärmä, Kauhava).

Mukana tapaamisessa ovat MG-yhdistyksen paikallisesta toiminnasta vastaava Riitta Jokela sekä Lihastautiliiton järjestösuunnittelija Marjo Luomanen. Tilaisuudessa on kahvitarjoilu. Ilmoittautumiset 2.6. mennessä Marjolle.

YHDISTYKSEN YHTEYSTIEDOT

• Puheenjohtaja Arja Jylhä-Ketola, 040 579 4165, arja.jylha-ketola(a)wippies.com

• Sihteeri ja tiedottaja Elina Levijoki, 040 517 7243, elinalevijoki(a)gmail.com

Carita Ahlvik-Fors, Pietarsaaren seudun lihastautikerho, 050 535 5428, carita.ahlvik(a)gmail.com