Jäsenkirje 1/2021

27.5.2021

Jäsenmaksut ovat yhdistyksen
toiminnan kivijalka

Tämän kirjeen mukana on yhdistyksen jäsenmaksulasku, tai sitten olet saanut sen sähköpostiisi. Jäsenmaksujen avulla järjestetään muun muassa tässä kirjeessä mainittuja tapahtumia ja retkiä.

Nykyisin laskut lähetetään sähköpostitse niille, joiden osoite meillä on tiedossa, koska paperisten kirjeiden lähettäminen kallistuu koko ajan. Valitettavasti monelta on jäänyt sähköpostiin tullut lasku maksamatta edellisinä vuosina. Jatkossa maksuliikennettä seurataan aiempaa tarkemmin, joten huomioithan sähköpostiisi tulleen laskun!

Lähde tutustumaan Viherlandiaan!

Lauantaina 12.6. järjestetään Länsi-Suomen lihastautiyhdistysten yhteinen kesäpäivä Jyväskylän Viherlandiassa.

Yhdistyksemme järjestää yhteiskuljetuksen Vaasasta Seinäjoen kautta Jyväskylään. Alustavan suunnitelman mukaan Vaasasta lähdetään liikkeelle esteettömällä bussilla tai invataksilla klo 7.30. Perillä Viherlandiassa ollaan noin klo 12, ja klo 12–16 ohjelmassa ovat lounas, vihervinkit, Lihastautiliiton ajankohtaiset kuulumiset, yhdessäoloa, kahvit ja mahdollisuus tutustua Viherlandiaan. Takaisin Vaasassa ollaan noin klo 20.30–21.00.

Päivän omavastuu on 30 euroa, johon sisältyvät matkat ja ruokailu. Kerrothan Arjalle 24.5. mennessä, jos tarvitset kimppakyytiä! Tällä hetkellä kokoontumisrajoitus on Keski-Suomessa 20 henkilöä, mutta seuraamme, mikä tilanne on kesäkuussa. Ilmoittautumiset 1.6. mennessä osoitteessa www.lyyti.in/kesapaivat-2021. Lisätietoja retkestä saa Marjolta.

ALS-iltapäivä verkossa

Lihastautiliitto järjestää verkkotapahtumana valtakunnallisen ALS-iltapäivän lauantaina 19.6. klo 12–16. Tilaisuus on tarkoitettu
ALSia sairastaville ja heidän läheisilleen.

Luennoitsijoina ovat LT neurologian erikoislääkäri Manu Jokela, Lihastautiliiton fysioterapiapalveluista fysioterapeutti Kristiina Rantakaisla ja laillistettu ravitsemusterapeutti, TtM Sini Lähteenmäki Hyvinkään sairaalasta.

Tapahtuman ohjelma ja ilmoittautuminen ovat osoitteessa www.lyyti.in/ALS-paiva-2021. Ilmoittaudu mukaan 10.6. mennessä.

Virkistysretki Pyynikin kesäteatteriin

Vaasan aivohalvauskerho järjestää teatteriretken Pyynikille keskiviikkona 4.8. Myös Pohjanmaan lihastautiyhdistyksen jäsenet ovat tervetulleita mukaan retkelle.

Päivän ohjelma:

• klo 9 lähtö Vaasan Kasarmintorilta invabussilla
• klo 11 lounas Tei-tuvalla seisovasta pöydästä
• klo 14 Tohvelisankarin rouva Pyynikin kesäteatterissa
• klo 15.15 väliaikakahvit
• klo 17 lähtö kotiinpäin ja kahvit matkalla

Lipun hinta 31,50 € + lounas 12 € + väliaikakahvit 6,50 €, yhteensä 50 €.

Näytelmänä on Maria Jotunin komediaklassikko Tohvelisankarin rouva, joka saa uuden ilmeen ohjaaja-käsikirjoittaja Antti Mikkolan käsittelyssä.

Bussissa on käytettävä maskia. Teatterin paikkavarauksessa on huomioitu turvavälit, ja meille on varattu myös viisi pyörätuolipaikkaa. Avustajan lippu maksaa 15 €.  Sekä Tei-tuvassa että teatterissa on inva-wc.

Ilmoittautumiset 30.6. mennessä sähköpostilla vaasan.avh-kerho@gmail.com tai Leena Hiltuselle, puh. 040 778 8560.  Kun olet varmistanut paikkasi, maksu teatterilipusta, lounaasta ja väliaikakahvista suoritetaan tilille FI69 5071 0020 0811 99 (Etelä-Pohjanmaan avh-yhdistys ry, Vaasan kerho). Ilmoita nimesi, sähköpostiosoitteesi ja puhelinnumerosi, haluatko lounaan ja väliaikatarjoilun ja mahdollinen erikoisruokavaliosi. Myös pyörätuolin käytöstä ja avustajan mukaantulosta on ilmoitettava.

Saavuthan esitykseen vain täysin terveenä ja oireettomana koronan suhteen. Sairastapauksessa lipun voi vaihtaa toiseen näytökseen tai lahjakorttiin ilmoittamalla peruutuksesta viimeistään 2 tuntia ennen näytöksen alkua.

Kevätkokous Vaasassa

Lauantaina 14.8. järjestetään yhdistyksen kevätkokous Vaasassa ravintola Hejmissä (Kalastuksen talo, Sininen tie 1 B) klo 12 alkaen. Kokouspäivä alkaa ruokailulla, jonka jälkeen pidetään sääntömääräinen kevätkokous noin klo 13 alkaen.

Päivän lopuksi kuullaan psykologin luento, jonka aiheena on arjessa jaksaminen kriisin keskellä. Tapahtumassa ei tällä kertaa ole omavastuuta. Ilmoittautumiset ja tiedot erityisruokavalioista ja allergioista Arjalle la 7.8. mennessä.

Esteetön ulkoilupäivä Seinäjoella

Lauantaina 4.9. klo 12–15 järjestetään esteetön ulkoilupäivä Seinäjoella Joupiskan pururadalla. Kuljetaan parkkipaikalta (Lakeudentie 20) Aarnikotkan kodalle esteetöntä kävelyreittiä pitkin. Yhdensuuntainen matka on noin 900 metriä.

Ohjelmassa on liikkumista omaan tahtiin, makkaranpaistoa kodalla ja kuulumisten vaihtoa. Pieni sade ei peru retkeä. Ilmoittautumiset Arjalle to 2.9. mennessä.

YHDISTYKSEN YHTEYSTIEDOT

• Puheenjohtaja Arja Jylhä-Ketola, 040 579 4165, arja.jylha-ketola@wippies.com

• Sihteeri ja tiedottaja Elina Levijoki, 040 517 7243, elinalevijoki@gmail.com

Carita Ahlvik-Fors, Pietarsaaren seudun lihastautikerho, 050 535 5428, carita.ahlvik@gmail.com